Nauczanie zdalne - Moja ulubiona zabawa

Dzień dobry Puchatki. Czas na pracę plastyczną

 

  1. 1.    Ćwiczenia inhibicyjno-incytacyjne.

Dziecko spaceruje po pokoju. Gdy usłyszy głośne  dźwięki , podskakuje w miejscu, a gdy usłyszy

dźwięki ciche – przez chwilę zatrzymuje się w bezruchu.

 

  1. 2.    Rozmowa kierowana – Moja ulubiona zabawa ruchowa.

Rodzic zadaje dziecku następujące pytania:

-Jaka jest Twoja ulubiona zabawa ruchowa ( sport)?

-Dlaczego?

-Jak się  wtedy czujesz?

  1. 3.     Ćwiczenia logopedyczne – Gimnastyka buzi i języka.

Rodzic prezentuje następujące  ćwiczenia, a dziecko je naśladuje:

  • Unoszenie języka na górne zęby,
  • Próba dotykania językiem nosa, brody i policzków,
  • Kląskanie językiem,
  • Wysuwanie warg i układanie w ryjek, cofanie do szerokiego uśmiechu.
  1. 4.    Zabawa ruchowa –  Tyle samo.

Dziecko stoi w jednym końcu pokoju, a rodzic  naprzeciwko  w drugim końcu. Rodzic klaszcze   (maksymalnie pięć razy), a dziecko słucha i liczy klaśnięcia. Potem przesuwa się do przodu o tyle kroków, ile było klaśnięć. Zabawa kończy się, gdy dziecko  dojdzie  do rodzica.

  1. 5.    Praca plastyczna –  Moja ramka.

      Dziecko dostaje po cztery paski kolorowego papieru – dwa dłuższe i dwa krótsze. Odsuwa paski krótsze od pasków dłuższych. Przykleja je do kartki (wcześniej  pokazuje, gdzie trzeba je przykleić, żeby powstała ramka; wskazuje boki, do których przykleja krótsze paski, a potem boki, do których przykleja dłuższe paski), aby otrzymać ramkę. W środku rysuje siebie podczas swojej ulubionej zabawy ruchowej.

« powrót